Het Kerkgebouw Het Kerkgebouw

De Mariakerk, ook wel Onze Lieve Vrouwekerk of Kleine kerk genoemd, is een éénbeukige gotische kerk uit 1423. In 1450 werd de kerk al vergroot wat in het interieur nog zichtbaar is. Destijds werd er gemetseld met leem, later is de kerk met cement ingevoegd. Het schip heeft een houten gewelf. De westtoren dateert uit 1450 en stond oorspronkelijk los van de kerk, maar werd later met de beuk verbonden. De grote klok dateert uit 1509 en is gegoten door de beroemde klokkengieter Johannes Gerhardus van Wou. De preekstoel die uit de 17e eeuw afkomstig is, komt uit de kerk van het in 1776 verdronken dorp Beulake.

Voor een uitgebreide beschrijving van de Kleine- of Mariakerk kunt u meer informatie krijgen door hier te klikken.